Vanliga frågor om hemsidan

Så fungerar vår hemsida

FAQ

  • Varför kan jag inte logga in på Mina sidor?

    Du måste ha BankID installerat för att kunna logga in på Mina sidor.

    Kontrollera att du har fyllt i personnummer i rätt format i inloggningsfältet. Det ska vara tolv siffror (ÅÅÅÅMMDDXXXX) men inget bindestreck mellan födelsedatum och de fyra sista siffrorna.

    När du har fyllt i personnummer trycker du på inloggningsknappen och följer instruktionerna för inloggning med BankID.

    Om det fortsätter att krångla trots att du fyller i allting rätt kan du prova att rensa kakor (cookies) och cacheminne i din webbläsare.

    Google har guider för hur du går till väga i Chrome och andra webbläsare:

    Rensa cacheminne och ta bort cookies

  • Hur gör jag en felanmälan?

    På Mina sidor kan du göra felanmälan dygnet runt. Logga först in på Mina sidor. I sidmenyn hittar du alternativ för att anmäla fel i lägenheten eller fastigheten.

    Fyll i formulär för lägenhet om du vill anmäla ett fel i ditt hem.

    Fyll i formuläret för Övriga ärenden om du vill beställa nycklar, undrar något om din hyra eller har andra frågor eller synpunkter.

  • Varför kan jag inte ändra mina uppgifter på Mina sidor?

    Du kan inte ändra för- och efternamn eller personnummer på Mina sidor. Du kan heller inte själv ändra vissa fält som är gråmarkerade och förifyllda, det beror på att regler i  vårt fastighetssystem spärrar sådana ändringar.

    Däremot kan du uppdatera formulärfält som är vita på Mina sidor – till exempel telefonnummer, mobilnummer och mejladress på sidan Mina uppgifter.

    Fyll i de vita fälten med korrekta uppgifter och tryck sedan på spara.

    OBS! Logga gärna in på Mina sidor och kontrollera att de kontaktuppgifter vi har för dig stämmer. Det är viktigt att vi kan nå dig vid behov, och im du nyligen har bytt mobilnummer eller mejladress kanske du har glömt att uppdatera uppgifterna på Mina sidor?

  • Är det verkligen säkert att använda personnummer på hemsidan?

    Vi använder branschstandarden BankID för att säkerställa att inte obehöriga personer kan logga in på Mina sidor.

    Vi använder även så kallade SSL-certifikat för att skydda våra besökares säkerhet och integritet. Det innebär att kommunikationen mellan din webbläsare och SigtunaHems server krypteras för att ingen obehörig ska kunna komma åt viktig och personlig information såsom användarnamn, lösenord eller personuppgifter.

    Läs mer om SSL (Secure Sockets Lager).